Kjære kunde!

Vi jobber nå med å få igang en nettbutikk. I mellomtiden kan du jo ta en titt på noen av varene våre. Se også matbloggen http://www.indiskmatkurs.blogspot.com/ Vi sees!
Hilsen Bente

lørdag 25. september 2010

Andre dag i Delhi, Jeah!! nr.2

Her har vi en nydelig boks til forlovelsesringen



Typisk eksempel på masse herlige ledninger i
Delhi.


Denne gutten her ville så utrolig gjerne bli fotografert
Jenta her sitter på gata og selger tannbørster. tannbørstene er de pinnene som ligger ved siden av henne og som hennes bror sikkert har spikket for henne . Man får børstene frem med å gjøre treet vått i munnen og bare pusser ivei. Veldig billig. Hvis noen ønsker en slik tannbørste er det bare å si ifra. De koster under en krone...... og se de skjønne kyllingen hun også passet på mens hun solgte tannbørster

Så kom vi til kort butikkene. Alle kort som kommer nå er laget av håndlaget papir og kommer Konvolutt, kort og gjerne ekstra kort i kort til å skrive på. Does anyone like them?



Mens jeg satt i en liten knøttebutikk som jeg IKKE tok bilde av, så tok jeg som du her kan se noen bilder av kortene, og det var helt greit, jeg tok bilder, skrev pris, målte, og snakket, ladet, kameraet...

Plutselig ble nok 'onkelen' redd for at jeg skulle ta masse bilder, og ikke kjøpe noe fra ham, og kanskje bruke hans design for a at jeg annet, så han sa at jeg måtte betale 1000 rupies (120 kroner) for å ta bilder........

Vii ble til slutt enige om at jeg skulle gi 1000 rupies til ham som en.....ups! Der forsvant et bilde for meg.... som en forskuddsbetaling for mine bestillinger

Han ville også lage noen stand for meg som jeg kan bruke i
butikken for å vise frem kortene. Flott!! Trenger det



Alle religiøse figurer som er klistret på vil jeg ikke få på mine bestillinger








Beads--i alle størrelser og varianter
Noen som trenger dette?? Noen som lager smykker?







Importet from China.......ok
Klokka var blitt åtte da jeg hadde handlet på min siste butikk, og det var blitt mørkt ute i gatene. Gatene er fulle av MENN på denne tiden, og ALLE skal ta metroen til forskjellige steder. Også meg. Så jeg skynder meg ut, og får tak i en sykkeltaxi, setter bagasjen på og skal plukke opp noen varer jeg kjøpte i en annen butikk....finner ikke butikken, jo der er den jo, STENGT! Ok, typisk nok, må hente det senere. Vel nede av rikshawen bærer jeg alle posevarene, kameravesken, vesken og en stor (alt etter som du ser det) eske med varer, går forbi en dame som holder på å legge sin baby til ro på et utbrettet papir midt i gata, går forbi en annen liten gutt som tigger og lurer på om han får spise det han får av folksom løper forbi ham. Tenker på hvor utrolig bra jeg har det i Norge, inn og kjøpe billett, HJELP stor kø. heldigvis har inderne alltid NOE bra for damer; EGNE KØER, og siden der ikke er så mange damer, kommer jeg fort inn, går inn i en fullstendig overfull metro (undergrunnsbane) og finner ut når den beveger seg at jeg står inneklemt på feil metro. Jeg skal andre vei. JIPPI! OK, alle er veldig hjelpsomme, sier hvor jeg skal stige på den andre metroen. Jeg presser meg ut med all bagasjen og skal over til den andre metroen. Noen har nettopp vasket gulvet, og glemt å tørke opp vannet, så jeg vrikker foten, og mister pappesken i gulvet....og jeg snur meg til den gamle metroen og vinker til alle snille hjelpere. Til slutt kommer jeg hjem altså....til deilig dusj og kyllingmiddag. Kan jeg ha det bedre. Og så må jeg åpne mailboksen og se om jeg har fått brev fra min elskede eller noen kommentarer fra deg vet du. Og så etterhvert falle til ro. I morgen skal jeg preke i en kirke, det blir spennede. Ha en god natt!














1 kommentar:

Irene sa...

Nå ble jeg sulten på de indiske rettene du pleier å lage til oss
Hilsen Irene lillesøster