Kjære kunde!

Vi jobber nå med å få igang en nettbutikk. I mellomtiden kan du jo ta en titt på noen av varene våre. Se også matbloggen http://www.indiskmatkurs.blogspot.com/ Vi sees!
Hilsen Bente

lørdag 25. september 2010

Første frokost!

Må bare vise dere bildene fra min første frokost i går. Familen jeg bodde hos da er fra Kerala, men de bor i Delhi, og denne retten er en spesialitet i sør India.


De hvite runde kakene heter DÅSA og
er laget av rismel. og de spises som
regel med kokosnøttchøtni som jeg bareelsker. De andre lysebrune 'kakane' er VADA, og er frityrstektode, også gode, man må bare passe på så man ikke får en stor chilli
inni munen. DA blir det litt sterkt!!



Dette er kokosnøttchøtnien, nam nam




Dette er SAMBAR, også fra sør India

Jeg hadde med pakke med sjokoladepålegg til 'lille' Benjamin' 4 år. Det likte han kjempegodt. Og jeg tror faktisk at det smakte best på bordet. Hvorfor ikke???





Ingen kommentarer: